مکتب العقیله

پیوندهای روزانه

صفحه 170 قرآن کریم - تفسیر آیه 158 سوره اعراف

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

صفحه 170 قرآن کریم


 *۴ تا "آمَنَ" دیدم!*


سوره_اعراف_آیه_۱۵۸

 ...فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ الَّذِی یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَکَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ

 ...ﭘﺲ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﺎﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺩﺭﺱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺗﻤﺎم ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻳﺎﺑﻴﺪ.



تفسیر_و_توضیح

یکی از ویژگی های بسیار مهم رهبران الهی این است که به راهی که می پیمایند, ایمان مستحکم داشته باشند.

خداوند متعال در مورد نبی اکرم (ص) می فرمایند:

 یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَکَلِمَاتِهِ 

ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺗﻤﺎم ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ.


امام خمینی(ره) مصداق بارزی از رهبران الهی در روزگار ما بود. شهید مطهری در مورد ایشان می فرمایند:

به پاریس به ملاقات ایشان رفتم, وقتی برگشتم, دوستانم گفتند: چه دیدی؟ گفتم ۴ تا آمَنَ (ایمان آورد) دیدم!

1⃣ آمن به هدفه: به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود،‌ نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند.

2⃣ آمن بسبیله: به راهی که انتخاب کرده، ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.

3⃣ آمن بقوله: به ایشان نصیحت می‌کنند که : «آقا! کمی یواشتر. مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پای در می‌آیند.» می گوید: «نه مردم این جور نیستند که شما می‌گویید. من مردم را بهتر می‌شناسم.»

و ما می‌بینیم که روز به روز صحت سخن ایشان بهتر آشکار می‌شود.

4⃣ و بالاتر از همه؛ آمن بربه:در یک جلسه خصوصی، ایشان به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم.»


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی