مکتب العقیله

پیوندهای روزانه

صفحه 122 قرآن کریم - تفسیر آیه 87 سوره مائده

شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ب.ظ

صفحه 122 قرآن کریم


*رهبانیت امت من...*


سوره_مائده_آیه_۸۷

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَیِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکُمْ وَلَا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ

ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺣﻠﺎﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺣﺮﺍم ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ [ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺧﺪﺍ] ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻨﻤﺎﻳﻴﺪ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻣﺘﺠﺎﻭﺯﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ.


تفسیر_و_توضیح 

در شان نزول این آیه روایت شده است که:

روزی رسول اکرم از قیامت و صحنه های محشر سخن می گفت. مردم بسیار منقلب شدند و گریستند. بعضی تصمیم گرفتند که:

1⃣ دیگر غذای خوب نخورند و دائما روزه بگیرند

2⃣  آسایش را بر خود حرام کنند 

3⃣ شبها کمتر بخوابند و همسران خود را ترک کنند.


پیامبر مطلع شدند و مردم را در مسجد جمع کردند و فرمودند:

"من غذا می خورم, شبها می خوابم و همسرانم را رها نمی کنم.

دین ما, آیین انزوا  و رهبانیت نیست

رهبانیت امت من جهاد است

هر کس برخلاف روش من برود, مسلمان نیست."


تفسیر نور ج۳ ص۱۵۳


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی