مکتب العقیله

پیوندهای روزانه

صفحه 305 قرآن کریم - تفسیر آیه 9 سوره مریم

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵ ب.ظ

صفحه 305 قرآن کریم


 سوره_مریم آیه ۹


قَالَ کَذَٰلِکَ قَالَ رَبُّکَ هُوَ عَلَیَّ هَیِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُک َمِن قَبْلُ وَلَمْ تَکُ شَیْئًا

(فرشته وحی به زکریا چنین گفت): اما پروردگارت فرمود: این کار بر من آسان است، (زیرا) پیش از این من تو را آفریدم در حالی که چیزی نبودی

 تفسیر_و_توضیح:


حضرت زکریا از خدا فرزند خواست و خداوند دعایش را اجابت کرد.

حضرت زکریا به خداوند عرضه داشت چه‌طور ممکن است در حالی که من ناتوان هستم و همسرم نازا؟!

ولی خداوند در جواب می‌فرماید: این کار بر من آسان است، من تو را آفریدم در  حالی که قبلا هیچ بودی.


قوانین طبیعی و علل مادی، هرگز قدرت خدا را محدود نمیکند

هُوَ عَلَیَّ هَیِّنٌ

تمام حرکات ما با اراده‌ی الهی است، و اگر او نخواهد هیچ کاری انجام نمیشود.


کلید این داستان همان است که فرمود: "هو علیّ هیّن"

هیچ چیز بر پروردگار عالمیان سخت نیست و هیچ چیز جز به اذن و اراده او صورت نمی‌پذیرد.

و چه شاهدی بر این سخن، روشن تر از این که در عصر ظلمت محض و حکومت طاغوت، انقلابی از جنس نور در عین ناباوری به اذن او پیروز شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی