مکتب العقیله

پیوندهای روزانه

صفحه 287 قرآن کریم - تفسیر آیه 53 سوره اسراء

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ

صفحه 287 قرآن کریم


*توهین ممنوع*


  سوره_اسراء آیه ۵۳


 وَ قُل لِعبادی یَقوُلوا الَّتی هِیَ اَحسَنُ اِنَّ الشَّیطانَ یَنزَغُ بَینَهُم اِنَّ الشَّیطانَ کانَ لِلانسانِ عَدُوّا مُبینا

و به بندگانم بگو سخنی گویند که نیکوتر است، چرا که شیطان(با سخنان ناموزون) میان آنان فتنه و فساد می‌کند. همانا شیطان همواره برای انسان، دشمنی آشکار بوده است.


 تفسیر_و_توضیح

این آیه روش برخورد و صحبت با مخالفان را بیان می‌کند. چرا که هر اندازه دین و منطق اسلام قوی باشد ولی رفتار صحیح نداشته باشیم به جای محبت، خشم در دل مخالفان حاکم می‌شود.

زیرا اگر شیوه اسلامی رعایت نشود، شیطان فساد و فتنه می‌کند.

 اِنَّ الشَّیطان یَنزَغُ بَینَهُم


در اوایل اسلام، برخی از مسلمانان در نحوه‌ی برخورد با کفار مثل خودشان رفتار می‌کردند‌ مثلاً بدگویی به بت‌ها، که این روش باعث شد کفار نیز گستاخ شوند و به خدا ناسزا بگویند و به اسلام بدبین شوند.


امام علی(ع) می‌فرمایند: با رفتار نیک خود، بدکار را اصلاح کن و با گفتار نیکویت به سوی خوبی رهنمون باش.


 در جنگ تبیینی حواسمان به گفتار و کردارمان باشد. طبق گفته‌ی قرآن باید با بهترین روش سخن گفت باید به جای توهین به استکبار و اعتقادات دشمن، مکتب حزب الله و امام حزب الله به بهترین روش معرفی شوند؛ یعنی رفتارمان و گفتارمان نمود مکتب حزب الله و معرف امامان باشد؛ آن وقت مردم خود تشخیص می‌دهند که باید پیرو چه کسی و چه مکتبی باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی